Sejkek földjén

 

Hívd meg a világ két legjobb játékosát, keríts nekik előételt és reméld, hogy nem nyal vissza a fagyi.  3 év kellett hozzá, de csak összejött Abu Dhabiban is egy Federer-Nadal döntő. 2009-ben Andy Murray mindkettejüket legyőzve lett tornagyőztes, míg tavaly Rafa verte a döntőben a korábban Rogert bucsúztató Soderlinget. Lássuk idén hogyan alakultak az események.

Bemutatótorna lévén nem volt komolyabb tétje a 3 nap alatt megrendezett 6 meccsnek. Felkészülésnek azonban tökéletes helyszín, ezt maguk a játékosok is többször nyilatkozták. A torna menetrendje egyébként elég rendhagyó. 6 fős tábla van, az első két kiemelt (Nadal és Federer) automatikusan elődöntőbe jut. A másik négy játékosnak pedig már az első napon játszani kell, kvázi azért, hogy a nagyágyúkkal játszhassanak. A döntő napján pedig csakúgy mint az olimpián, az elődöntő vesztesei játszanak a haramdik helyért. Idén a zsenik mellett Robin Soderling (5.), Tomas Berdych (6.), Jo-Wilfried Tsonga (13.) és Marcos Baghdatis (20.) tették tiszteletüket az Abu Dhabi Nemzetközi Tenisz Komplexum centerpályáján, amelynek nézőterére 5000 ember fér be.

2011 éjszaka meséi

 

Az első napon Berdych – Baghdatis illetve Soderling – Tsonga mérkőzéseket rendeztek. Mindkettő háromszettesre sikeredett, talán Robin nyerhetett volna kettőben is. Átlagos meccsek voltak, a legnagyobb izgalmat a ciprusi okozta, amikor a döntő szettben Berdych breakelőnyben a mérkőzésért adogatott és Bagda visszabreakelt, hogy aztán ismét elveszítse a saját szerváját és ezzel a meccset is.

Szilveszter napján jöhettek az elődöntők. A kiemeléseknek köszönhetően megint összejöttek a szokásos párharcok. Az első meccsen Federer játszott Soderlinggel (H2H 15-1). Remek mérkőzést hoztak össze, az első szettben mindketten hatékonyan adogattak, a tie-breakben azonban a svéd jobban koncentrált. Viszont míg Federer továbbra is hibátlanul szervált, Soderling szétesett, a második szettben kétszer a harmadikban egyszer veszítette el az adogatójátékát. Az már ekkor látszott, hogy a svájci továbbra is remek formában van, sérülésnek nyoma sincs, és valami észbontó módon irányít a fonákjával. GSM 6-7(3) 6-3 6-3 Mr. Federer.

A Nadal – Berdych (H2H 9-3) meccsnek sajnos csak az első szettjét láttam, de annyit abból is levontam, hogy piszok jó évünk lehet teniszileg, ha ő és Roger is tudják tartani a tempót mindenféle sérülés nélkül. Kicsit többet rontott a cseh, mint amennyit Rafa ellen megengedhet magának egy valamire való teniszjátékos, de ennek ellenére tartotta magát ameddig csak tudta. A közönség és a szervezők pedig már előre dörzsölték a tenyerüket. GSM 6-4 6-4 Mr. Nadal.

Talán szokatlan dolog a teniszben harmadik helyért játszani, amatőr teniszversenyeken azért igen gyakori. Bemutatótornákon szintén. Én viszont totálisan lemaradtam róla… a sok pezsgő lehet az oka 😛 a lényeg: GSM Mr. Soderling 6-4 7-6 (3) Elég menő dolog az újévet Fedal döntővel nyitni (H2H 14-8 Rafának; 4-3 keménypályán Fednek). Bámulatosan jó meccs volt. Egyikük sem tudott a másik szervájánál irányítani, végig fej-fej mellett haladtak. Remek labdameneteket produkáltak, futtatták egymást bőven és nem csak vonaltól vonalig. Gyakran jóval a pályán kívűlről kellett visszakanyarítaniuk a bogyót. Rafa rengeteget dolgozott a szerváin, Roger pedig újra mer a fonákjával operálni. És ami még pozitív lehet a számára, hogy viszonylag keveset ront vele. Két tie-break döntötte el a mérkőzést, az elsőben Fed elszórakozta az előnyét (kb. ez volt az egyetlen olyan pillanat a meccsen, amiből lehetett következtetni a torna bemutatójellegére), a másodikban viszont egyértelműen Rafa koncentrált jobban. Személy szerint remélem, hogy idén még pár döntőben összefutnak. GSM & T Mr. Nadal 7-6(4) 7-6(3)

Reklámok
    • Vilandra
    • 2011 01 03

    Nálunk idén a pezsgőt a Neo Citran váltotta le, de semmi gond, az is elég ütős anyag! Így én is csak a döntőt láttam. A bemutató jelleg nekem a méregdrága órák egyértelmű viselete kapcsán ugrott be, de az is csak néhány pillanatra! 🙂

  1. Legalábbis Fed nem szokott órában játszani tétmeccsen, Rafa szerintem meg a tavalyi RG óta le se vette kb ezt az órát 😀

    • Vilandra
    • 2011 01 03

    Bocsi! Akkor ezek szerint nem nézek elég Rafa meccset! 😉
    Majd idén igyekszem pótolni ezt a súlyos hiányosságot!

  2. Oké, majd számolj be a tapasztalataidról 😉 Hátha még a ruha is megtetszik vagy Rafa 😛

    • Vilandra
    • 2011 01 03

    A beszámolásról lehet szó, a megtetszésben már nem igazán hiszek!
    Mégiscsak egy elvakult Roger-fan lennék vagy mi… 🙂

    • Vilandra
    • 2011 01 04

    Kéti, már meg is kezdtem a bepótolást! Csak én nem látom vagy tényleg nincs ott Rafán az a bizonyos óra?

  3. Tényleg nincs rajta! Szerintem direkt ellenem, hogy megcáfoljon 😀

    • Vilandra
    • 2011 01 04

    Szerintem meg csak nekem és miattam, hogy menjen el a kedvem ettől az egész bepótolósditól… 😀

    • Vilandra
    • 2011 01 04

    Ja, így már értem. Mert ott passzolt a szerkójához! 🙂

    • Vilandra
    • 2011 01 04

    Amúgy furcsa Rafán ez a nőiesen piros felső, de még csak fél órája nézem és máris kezdem megszokni! 😉

    • Celle
    • 2011 01 04

    Vilandra! Nőies? 😀 Szerintem tök szép színe van!

    • Vilandra
    • 2011 01 04

    Celle: Igen, a másik posztban írtam, hogy rájöttem, a lányomnak több ilyen színű felsője van, és hogyismondjam, bár informatikus a drága, de férfiasnak egyáltalán nem merném őt nevezni… Ha rajta múlna, még a laptopja is rózsaszín lenne! 🙂

    • Celle
    • 2011 01 04

    Sokáig nem rajongtam a rózsaszínért, de vénségemre fölülbíráltam a dolgot. 🙂 Illetve máson nyugodtan, csak én nem vettem volna magamra ilyesmit, de aztán meggondoltam magam. Szerintem ez a hússzínbe hajló változata is egészen pofás. És nem is rossz Rafának. 😀

    • Vilandra
    • 2011 01 05

    Kéti, győzelem! Előkerült Rafa órája! 🙂

  4. Igen, láttam 😀 Lacko meg a szokásos 😛 Majd most fogja bukni és 7-5 lesz, fogadjunk 😀

    • Névtelen
    • 2011 01 05

    Majdnem. Egy kicsit még megrázta magát, hogy neked bizonyítson, aztán lazán bukta a TB-t! 🙂

    • Vilandra
    • 2011 01 05

    Az előző én akartam lenni, de biztos a TB izgalmai… 😉 🙂

  5. Biztos! 😉 De Lukas eddig nem forgatókönyv szerint viselkedik 😀

    • Vilandra
    • 2011 01 05

    Vagy csak Rafa írta mára át a forgatókönyvet! Lehet szüksége van még egy kis plussz edzésre! 😉 🙂

  6. Nade egy 5-0-át nevezhetünk edzésnek? 😀

    • Vilandra
    • 2011 01 05

    Ja, olyan kis átmozgató edzésnek!
    De azért ez a 6-0 nekem is sokkoló. Milyen jó, hogy nem vagyok Rafafan! 🙂

  7. Nade az átmozgató edzés, ha ő nyer 6-0-ra egy szettet. Meg Rafa olyat nem szokott, hogy lead egy szettet, főleg a megnyert első után…

    • Vilandra
    • 2011 01 05

    Nade akkor most mi ez a 3-0 ? Mert Rafa esetében még rövidzárlatról sem beszélhetünk. Ő nem egy Roger… 🙂

  8. Én nem tudom mi ez… Lehet valami új Rafát látunk 😀 Így teszi izgivé 😀

    • Vilandra
    • 2011 01 05

    Mármint saját maga számára, nem?
    Mert nem hiszem, hogy a világelsőséghez szervesen kapcsolódna a rajongók sokkolása! 😉 🙂

  9. Persze, saját maga számára. 250-es torna, oké, hogy felkészülés az AO-ra, de így legalább van benne valami izgalom 😀

    • Vilandra
    • 2011 01 05

    Ja, rendben, így már a 0-40 is érthető! 🙂

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

